Ik word Schoolschrijver!

Janny-van-der-Molen-portret-met-logo-

Over twee weken is het zover. Dan ga ik aan de slag als Schoolschrijver op de openbare basisschool De Feart in Jubbega, een dorp niet ver van mijn eigen woonplaats De Knipe. Ik verheug me daar zeer op!
Een jaar of twee geleden las ik voor het eerst over De Schoolschrijver en werd meteen enthousiast. Hadden wij dat maar hier, dacht ik. Maar dat was niet zo: De Schoolschrijver was een Amsterdamse aangelegenheid. Inderdaad: was. Want vanaf het einde van deze maand gaan Schoolschrijvers ook aan de slag in de provincies Groningen en Friesland. Yes!
Een Schoolschrijver, het woord zegt het al, is een schrijver die verbonden wordt aan een school met als doel wekelijks met de kinderen te lezen en te schrijven. Dat is zinnig, dat is leerzaam, maar dat is bovenal leuk. Want bezig zijn met boeken, met taal en met lezen is het mooiste wat er is. Kijk even op de site van De Schoolschrijver als je meer wilt weten: http://www.deschoolschrijver.nl

Geef een reactie

